Het Groningse DCP is landelijk succesvol en dat is niet in de laatste plaats vanwege hun goede online zichtbaarheid. Door een aanzienlijk deel van het marketingbudget te steken in online marketing website en webshop slaagt het bedrijf erin een steeds grotere klantengroep aan zich te binden. Een van de middelen die DCP al een aantal jaren inzet is de digitale nieuwsbrief.
Naar een hoger niveau
In 2017 wil DCP de digitale nieuwsbrieven naar een hoger niveau tillen. Online marketingbureau RIFF online wordt ingeschakeld om samen met marketingman Harald een goed doordacht communicatieplan te maken. De SEO-specialisten van RIFF schrijven de teksten voor de nieuwsbrief die elke maand naar een grote groep relaties gestuurd wordt en websitebouwer Accent Interactive maakt een Mailchimp-template in huisstijl van DCP.
Laatste schakel nieuwsbrieventeam
Omdat MIRVI en DCP inmiddels al een tijdje samenwerken, word ik als laatste schakel aan het nieuwsbrieventeam toegevoegd. Zodra de inhoud bepaald is en de teksten geschreven, ga ik aan de slag in Mailchimp en maak er een aantrekkelijke nieuwsbrief van. Ik selecteer geschikte stockfoto’s, maak illustraties als dat nodig is (zie bijvoorbeeld het project infographic) en bewaak de DCP-huisstijl. Ik zorg ervoor dat alle instellingen juist zijn, zodat de nieuwsbrief daarna alleen nog maar ingepland hoeft te worden. En natuurlijk kan ik het niet laten om af en toe een kleine tekstuele verbetering voor te stellen.
Benieuwd naar de nieuwsbrieven van DCP? Schrijf je in op de website www.dcp.nl.