Het is een ambitieus plan: een nieuwe website binnen 3 maanden en eerst ook nog even een nieuw logo ontwikkelen. Maar zonder ambitie kom je nergens, dus DCP vraagt mij begin 2015 of ik binnen een paar weken tijd een nieuw logo voor ze wil maken. Dan kan de webbouwer daarna aan de slag met het nieuwe logo en de nieuwe huiskleuren.
Afscheid van geel en blauw
Voordat ik aan de slag ga voor DCP maken we eerst kennis en vertelt eigenaar Lars Kiewiet me waar DCP voor staat: kwaliteit, snelheid, flexibiliteit en innovatie. Het nieuwe logo moet hierop aansluiten en dat betekent dat DCP afscheid wil nemen van zijn oude huisstijlkleuren geel en blauw. En ook van de veelkleurigheid in het beeldmerk. Het nieuwe logo moet strak worden en uit maximaal 2 kleuren bestaan.
Het oude logo:
Finale sessie
Het is even zoeken voordat we de juiste vorm gevonden hebben. Finale van het ontwikkelingsproces is een sessie met Lars, Roland, Harald en Erik. Samen achter de laptop om de laatste puntjes op de i te zetten en de juiste kleuren te kiezen. Niet zo eenvoudig, want 5 mensen, 5 meningen, maar het is gelukt. En iedereen is blij.
Het nieuwe logo:
Ondernemen met gevoel
Lees ook het blog van Lars Kiewiet over ondernemen met gevoel – over hoe de nieuwe huisstijl en website tot stand zijn gekomen.
Screenshot van de nieuwe website: