Nieuwe huisstijl voor Maeykehiem

Friese zorgorganisatie Maeykehiem heeft behoefte aan een herkenbare en krachtige huisstijl met dito logo. Het oude logo is niet meer van deze tijd. Samen met communicatieadviseur Margot de Jong ga ik in gesprek met Maeykehiem om te achterhalen wat de precieze wensen en eisen voor de nieuwe huisstijl zijn.

Hier staan we voor

Het wordt al snel duidelijk dat het nieuwe logo vooral moet vertellen waar Maeykehiem voor staat:

  • warm, persoonlijk, kleinschalig
  • kwaliteit, op maat, er kan veel voor het individu
  • cliënten leiden een zo normaal mogelijk leven
  • verbonden met de omgeving
  • Fries; nuchter, fris en opgeruimd

Fri(e)s nieuw logo

In het nieuwe logo is een hart verwerkt, in de M. Het symboliseert de warmte, het persoonlijke van Maeykehiem. Medewerkers hebben hart voor de cliënten. Ook liggen er lijntjes naar buiten. Groene lopers die staan voor de verbinding met dorp en stad, met de samenleving en het meedoen daarin:

logo Maeykehiem

In het logo kun je behalve een hart ook het Friese pompeblêd herkennen, voor de Friese identiteit. De kleuren groen en blauw stralen rust, vertrouwen & veiligheid uit, en het geheel oogt ‘fris’. Het lettertype is toegankelijk en zonder opsmuk.

Dit logo is fris en eigentijds, maar het straalt nog steeds betrokkenheid en warmte voor onze cliënten uit
Hennie Holtropcliëntadviseur bij Maeykehiem

Vertaling naar middelen

Het jaarbericht 2015 wordt als eerste in de nieuwe huisstijl opgemaakt. Tegelijkertijd worden de huisstijlmiddelen als briefpapier, enveloppen en visitekaartjes vernieuwd. Een paar maanden later volgt een magazine voor relaties en personeel; Maeykes Blêd.

Maeykes Bled